Toonzaalkoopjes, showroommodellen en einde stockartikelen op onze 2de Jans pagina! Nu met extra 15% korting!
Vragen? Bel ons op 03 291 00 30

De klant aan het woord - Valerie Provost

Valerie is directeur van de gemeentelijke centrumschool in Harelbeke

In de rubriek ‘Klant aan het woord’ gaan wij met een aantal klanten in gesprek en vertellen zij over hun werk, hun ervaringen over de samenwerking met Janssen-Fritsen, en hun visie op de toekomst van sport en beweging. In deze tweede editie praten we met Valerie Provost. Valerie is opgeleid als kleuterleidster en heeft acht jaar lesgegeven. Vervolgens maakte zij de overstap naar het gemeentelijk onderwijs in Kortrijk, waar ze 14 jaar directeur was. Inmiddels is Valerie al vijf jaar directeur op de gemeentelijke centrumschool in Harelbeke.

Hey Valerie! Bedankt dat wij jou een aantal vragen mogen stellen.

Wat zijn jouw voornaamste werkzaamheden?

Valerie: "Een groot gedeelte van mijn functie bestaat uit administratie. Daarnaast probeer ik op drie niveaus aan de slag te gaan. Te beginnen met het kind, waarbij ik op de hoogte blijf van de ontwikkelingen op de klasvloer. Daarnaast heb ik aandacht voor mijn team van leerkrachten en ook het overige personeel, zoals schoonmakers, mensen voor de middagbegeleiding en voor de ochtend- en avondopvang. Tot slot is er ook mijn werk voor de scholengemeenschap in combinatie met alles wat er qua werk binnenkomt vanuit het schoolbestuur en tijdens een schoolinspectie."

Valerie waardeert vooral de variatie in haar werk: “Het is geen functie met de ‘van 9 tot 5’ mentaliteit”. Verder vertelt zij: “Ik zie graag iedere werkdag anders ingekleurd, dat vind ik belangrijk”, “Mocht ik iedere dag met hetzelfde ritme of systeem moeten werken, dan hield ik het waarschijnlijk niet lang vol”.

"Ik wil met een gerust gevoel de kinderen elke dag veilig gebruik kunnen laten maken van de toestellen"

Valerie Provost

Valerie Provost, directeur van de gemeentelijke centrumschool in Harelbeke Valerie Provost, directeur van de gemeentelijke centrumschool in Harelbeke

Wat betekent Janssen-Fritsen voor de stedelijke basisschool Harelbeke?

Valerie: "Allereerst verzorgt Janssen-Fritsen voor ons een dubbelcheck op de veiligheid van ons turnmateriaal. Ik wil met een gerust gevoel de kinderen elke dag veilig gebruik kunnen laten maken van de toestellen. Daarnaast helpt Janssen-Fritsen ons om het materiaal up to date te houden. Stel: er wordt een springplank afgekeurd. Wat stelt de vertegenwoordiger dan voor als vervanger? Jullie zijn de vakmensen en ik wil op die expertise kunnen vertrouwen. Dat vind ik belangrijk."

"Wij zijn alert op de kwaliteit van onze zaalinrichting. Een preventieadviseur die bij ons werkzaam is geweest heeft ons richtlijnen meegegeven om zaken regelmatig te checken. Als er iets gemeld wordt door een van de leerkrachten, probeer ik daar zo spoedig mogelijk vervolg aan te geven."

Waar ben je het meeste over te spreken bij Janssen-Fritsen?

Valerie: "Alles wat afspraken betreft loopt zoals het wordt beloofd. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld een bezoek van een vertegenwoordiger of monteur. De communicatie vind ik ook ontspannen, er is altijd ruimte voor een grapje. Daarnaast kan ik het waarderen dat wanneer ik een offerte opvraag, ik deze ook daadwerkelijk ontvang. Het klinkt misschien als vanzelfsprekend, maar van sommige leveranciers krijg ik bij een offerteaanvraag zelden of nooit response. Zeker in het geval van een aanbesteding waarbij hoge kosten aan de orde zijn vind ik dat een kwalijke zaak, en daarin waardeer ik de spoedige reactie van Janssen-Fritsen."

Hoe ziet volgens jou de toekomst van sport en beweging eruit en kan daar Janssen-Fritsen volgens jou nog iets in betekenen?

Valerie: "Ik weet niet direct precies hoezeer Janssen-Fritsen hier iets in kan betekenen, maar ik kijk met interesse naar het systeem dat men in sommige Scandinavische landen hanteert. Daar wordt een traditioneel lesprogramma in de namiddag vervangen door een blok van sport en spel, muziek en dans, gelegenheid voor kinderen om creatieve vakken zoals tekenen uit te oefenen, et cetera. Tegelijkertijd krijgen leerkrachten in dit tijdsblok ruimte om te kunnen overleggen met collega’s. De uitdaging van dit systeem zit ‘m mijns inziens in het vinden van voldoende begeleiders."

Wat betreft eventuele verbeterpunten voor de diensten van Janssen-Fritsen heeft Valerie tot dusver geen zaken om te benoemen: “Het enige wat ik zou willen wensen is dat jullie de huidige manier van werken vasthouden”.

Valerie: “Ik berust mij op het professionele advies van de vertegenwoordiger, en ik vertrouw hem er ook op dat hij in het belang van een veilige gymzaal goed informeert met alles wat ik moet weten. Ik heb er ook bij het schoolbestuur op aangedrongen om controles door Janssen-Fritsen te laten uitvoeren, aangezien zij de kennis en ervaring in huis hebben dit goed te kunnen doen.”

Wat maakt dat jullie kiezen voor Janssen-Fritsen en niet voor een concurrent?

Ik vind dat andere leveranciers kansen laten liggen. Bij Janssen-Fritsen zitten er mensen waar ik tevreden over ben. Wanneer er vanuit het schoolbestuur geen verzoek wordt gedaan voor het opvragen van enkele offertes, dan ga ik standaard graag naar jullie.

Wil je op dit artikel reageren?
Persoonlijke gegevens
Bericht
* Dit veld is verplicht
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.
Privacy *